Saturday, March 1, 2008

Hansapanga kliendi uudised


Hansa käkkidest hakkab juba seriaal kokku saama. Ei tahaks uskuda, et mina olen mingi erikohtlemise jaoks välja valitud, kuid kui see tõesti peaks trend olema, on asjad päris kehvad.
Suurest kasumist võiks ju teoreetiliselt jätkuda ka kvaliteetsete süsteemide ülesehitamiseks. 9,6 miljonit kasumit PÄEVAS on päris ilus number, sellest peaks saama töötavaid servereid osta küll.
Lugu ise aga lihtne.
Tahtsin eile toidupoes kaardiga maksta. Kolmandal katsel kassiir loobus ja ütles, et mu kaart on rikkis. Teiste ostjate kaardid töötasid. Kassiir võttis mu ostud ära. Ütlesin, et oodaku hetk, toon automaadist sularaha. Kõik vaatasid mind nagu vahele jäänud petist. Hansapanga automaat näitas ilusti, et kontol on raha olemas. Aga sularaha välja ei andnud, ütles, et süsteemi rike. Proovisin 3 korda, siis läksin kõrvalasuvasse pangakontorisse. Teller vaatas arvutist ja ütles, et kaart on korras. Ütlesin, et andku siis sularaha. Teller klõbistas arvutis ja ütles, et ei saa anda, süsteem ei luba konto saldot muuta. Ütlesin, et siis on ju süsteemi viga. Teller tegi kurva näo ja küsis, et millal kaart viimati töötas. Ütlesin. Teller soovitas uue kaardi tellida. Nädala pärast pidi kätte saama. Ütlesin, et ei taha, vaid tahan raha. Viimaks pöördus neiu kõrvallaua telleri poole. See oli sama, kellega meil eelmine kord, kui pangakontoris käisin, väike mõttevahetus toimus (muide, mu kirjalikule päringule ei ole Hansapank siiani vastanud). See neiu sai arvutist jagu ja andis mulle sularaha. Nõudsin siiski, et leitagu üles, miks mu kaart ei toimi. Läksime koos kolmanda pangatöötajaga õue ja ennäe imet - automaat andiski jälle sularaha. Läksin toidupoodi tagasi, kassiir lõi ostud kassast läbi ja sain kaardiga makse tehtud. Küllap oli pangas midagi uuesti sisse lülitatud. Õnneks andis toidupood mulle kirjaliku kinnituse, et esimestel katsetel oli mu kaart "rikkis".
Nõme lugu. Ainult tund aega asjaajamist ja saingi toidupoes ostude eest makstud! Tuleb vist tõesti jälle sularaha ja kilekotipõhise arveldamise peale üle minna.

3 comments:

Anonymous said...

enda lollust ei ole küll mõtet teiste süüks panna. Paar tuhat sularaha võiks ikka tehnika vigade kaitseks kaasas olla.

Jaano Martin Ots said...

Tänan, anononüümne! Mõnes riigis ma kannan tõesti kogu raha sulas või valuutas kaasas ja ei kasutagi üldse kaarti, aga seal pole keegi ka väitnud, et kaart alati töötab.

Asi rohkem põhimõttes. Et mille eest ma siis pangale teenustasusid maksan, kui teenus ei tööta?

Anonymous said...

Suure IT hiiglase lehel on siiani "Copyright 200x - 2006" (mälu järgi)kiri kui sealt mõnda E-teenust kasutama suunduda.
Võibolla olen ma nende tähelepanu sellele juhtinud, võibolla mitte.