Oli vaja kontrollida paari ettevõtte 2005 ja 2006 aasta tehinguid. Netipanga supervõimaluste hulgas paraku varianti üle-eelmise ja varasemate aastate väljavõtte nägemiseks ei ole, selleks tuleb pangakontorisse minna ja 25 kr eest vastav väljatrükk paberile lasta trükkida. Ulme!
Ju on infoajastu läbi ja suured andmemassiivid koormavad vaeseid servereid. Et mul pangakontoris käimise harjumust juba aastaid ei ole, ei osanud ka vastavalt ette valmistuda. Mõtlesin toidupoodi minnes, et üks tee, kaks asja ja astusin sisse. Ei hakanud kogu raamatupidamist ja registrikaarti kaasa võtma, arvasin, et ehk ID-kaart kehtib.
Teenindamiseks nõuti firma registrinumbrit või kontonumbrit. Et mul neid peas ega ID-kaardi tagaküljel polnud, pakkusin välja, et andmebaas peaks võimaldama ka firma nime järgi info üles leida. Sain tellerilt vastuseks, et firmanime järgi ei ole Hansapank kohustatud mulle infot otsima. Mis siis, et ID-kaart olemas ja ma ise allkirjaõiguslik nii pangas kui ettevõtteregistris. Ütlesin tellerile, et see päring peaks andmebaasile sama lihtne olema, kui registrinumbri otsing või kontonumbri leidmine, sest arvuti jaoks on nii numbrid kui tähed tegelikult samas koodis kirjutatud. Teller aga kordas, et nad pole kohustatud seda tegema. Ei seletanud ka, et kas server kulub või kallis tööaeg. Lõpuks visati mulle nipsakalt paberitükk ja öeldi, et kirjutage siis firma nimi. Sain vihjest aru.
Neil tööaeg kallis ja ega mul jalad ju kulu. Kõndisin koju, kirjutasin vajalikud numbrid ekraanilt paberile ümber ja läksin panka tagasi. Sain väljavõtted kätte. Küsimuste-vastuste voorus selgitati mulle veelgi, mida Hansapank pole kohustatud tegema. Mu küsimusele, et kas ma olen kliendina kohustatud nipsakat teenindust taluma, vastati, et mul pole üldse kohustuslik Hansapanka tulla. Kas võib olla tegemist müügiootuses ettevõtte töötajate stressiga või lihtsalt suures tööjõupuuduses allapoole lastud latiga, pole mu asi arvata.
Sain 2 asja võrra targemaks.
1. Ise oled loll, kui väljavõtteid aegsasti ei kopeeri ja ei koduses serveris ei arhiveeri.
2. Vaatamata ilusatele reklaamidele suurtest asjadest, pole Hansapank tegelikult kohustatud isegi väikseid tegema ega viisakalt suhtlemagi.
Täiendus: 01.02.2008
Ma pole ainus, kes sellisel teemal oma aega raiskab. Paistab, et kellelgi on veel hullem.
Tänu kõigile kommenteerijatele ja soovitajatele.
Ja mõned täpsustused kommentaarides toodud küsimustele:
- Larko, mul on kontosid olnud nii Soome kui teiste riikide pankades. Praegu kasutan interneti kaudu kontot La Caixa pangas ning seal on kogu toimingute ajalugu tasuta kättesaadav. Tõsi, ID-kaardiga ei saa sinna sisse logida ja PIN-kalkulaatorit neil ka pole. Aga seni pole sealt mu raha ära varastatud.
- Panga infotelefoni fännidele: sealt ma teada saingi, et väljavõtte saamiseks tuleb kontorisse minna. Kahjuks ununes neil juhendamata, mis tuleb kontorisse kaasa võtta. Järgmine kord võtan igaks juhuks sünnitunnistuse, keskkooli lõputunnistuse ja traktoristi juhiload ka.
- ID kaardi koodid on peas ja seda kasutan igapäevaselt igal pool, kus võimalust pakutakse. Ka digiallkirju olen andnud juba nii palju, et sk.ee tasuta limiit on läbi ja tuli leping sõlmida. Muide, kas keegi teab, mis hetkest mobiil-ID tasuliseks tehakse?
Täiendus: 06.02.2008
Tegijal ikka juhtub. Suurel tegijal juhtub suuremalt. Seekord siis inimlik eksitus, mis andis inimesele võõra pangakaardi ja õiguse arvel toimetada.
13 comments:
Soome Nordea juures saan ma läbi veebi kõigest 2-3 viimase kuu tehinguid vaadata. Kõik vanem kraam tuleb pangakontorist nõuda kusjuures rakendub tunnitöötasu, mis pole mitte odav. Sinuga analoogilise teenuse eest peaksin vast vähemalt sama numbri eurodes tasuma mis Sult kroonides küsiti.
Haa haa haaa.....kle mine puu taha selle artikliga. Kui sa ei tea mida ja mismoodi teha siis pangal on infotelefon olemas...helista sinna ja uuri ja küsi, mida sul vaja on selleks, et oma tobe väljavõte kätte saada. Võib-olla sind ei teenindatud nipsakalt, vaid viisakalt ja kenasti aga sul endal oli paha tuju ja said asjadest valesti aru? Niipidi äkki? Mõttetu tulla ajalehte jälle tatti pritsima, et kui nõme ikka maailmas kõik on ja appikene - pangas on reeglid ja ei saada lambist infot pritsida....aappii...masendav artikkel ühesõnaga.
Enne selle siia üles riputamist oleks võinud ju sisse välja hingata mõned korrad.
Mnjaa, sarnase suhtumise saanud Hansapangalt juba aastaid tagasi. SEB-s paistab lisaks mõistlikumale suhtumisele olevat ka mõistlikumad teenustasud ja intressimäärad.
Mis teha, turuliidri värk, teeb mis tahab, enamus on ikka tema käes.
Sama lugu on ju näiteks EMTga, kes MÜÜB sulle su vanu arveid, kui pole osanud neid net.emt.ee'st õigel ajal (st kolme kuu jooksul) maha salvestada.
Klienditeenindusest öeldigi, et meil pole ruumi kõike salvestada... Arve PDF on miski 30kb umbes... Kusjuurest tegelikult ju salvestavad - ja siis trükivad paberile ja müüvad. E-postiga keeldusid ka saatmast, isegi raha eest.
Teadlik äri tegemine, ainult et... mis äri see selline on!? Äri a la Valdes EMTs ja Hansapangas?? Madal, madal.
Pangatibid tikuvad jah vahel ülbama, nii Hansa kui SEB omad. SEB on siiski üldjuhul viisakam asutus. Aga sel juhul tuleb teise kontorisse minna või mõne aja pärast tagasi tulla ja kõik saab korda :).
Huvitav on märkida, et mina sain oma ID-kaardiga firma asjad ka registrikoodita aetud. Tibi sõnas lihtsalt "pole midagi" ja leidis kuskilt mis vaja. Mine ja võta kinni...
1) milleks sulle üldse nii vanu asju vaja on.
2) kui sul neid vaja on siis kogu neid endale igakuiselt.
3) miks sul ei ole ID kaardi paroolid peas?
4) miks sa üldse nii vähe ID-kaarti kasutad.
5) kas sul telefoni või netti pole (et küsida infot, kuidas asjad käivad)?
6) ja mis sind ikka veel selle f*cking Hansapanga küljes kinni hoiab?
Hmm, sain ise samuti firma asjad vaid passi kasutades aetud pangas. Ei mingit probleemi.
Hansapank ise nii toonitab, kuidas nad rõhuvad viisakale ja sõbralikule teenindusele +kulutavad palju raha inimeste koolitamiseks. Säh sulle!
Ma ei kujuta küll ette, mida selle toreda panga juhid arvavad vastusest a la "te ei ole kohustatud üldse Hansapanka tulema". See huvitab mind väga.
Kummaline, ma olen oma passiga kontorisse kohale läinud ja öelnud, et andke mu firma arvelt X krooni sularahas ja pole kunagi probleemi olnud ei firma ülesleidmise ega kontonumbritega.
Minul oli Hansas täpselt sanma probleem, helistasin seal leti taga siis oma raamatuoidajale, kes mulle firma registrikoodi ütles (sest see polnud mul peas ja ma ka arvasin, et aitab mu passist küll).
Ja EMT-lt sai ka äsja oma neli kuni kuus kuud vanu arveid ostetuid, kas oli vist 70 krooni tükk.
kusjuures mõni aeg tagasi toimis veel vana "tekstipank" mis andis väljavõtteid eelajalooni mil Hansapanga kliendiks sai vaid tutvuse kaudu... aga see on tänaseks kinni.
olen sellest asjast mäletamist mööda ka pangarahvaga rääkinud ning jõudnud ühiselt arusaamisele, et kui sellised ajaloolised päringud peaksid ka keskmisest keerulisemad olema siis nende lisamine mitteprioriteetsesse töövoogu (st et ei piirataks selle algoritmi jõudlust mis mulle pidevalt uusi laenupakkumisi genereerib) - ning järgmisel päeval kliendile edastamine ei tohiks olla miski probleem...
Kuramus, kõlab nagu sa oleks Saksamaal pangas käinud. Aga tõesti nii meie kodusel Eestimaal?
PS. Tore lugeda sama telleri kommentaari siin kl 12:29. :)
Oi HP on teenindajate ülbuse ja läbimõtlemata äriprotsessi poolest üldtuntud ju. Ise loodan, et eestlaste hinna- ja teeninduse kvaliteedi tundlikkus tõuseb sinnamaani, kus hakatakse vältima selliseid suuri ja ülbeid panku. Omal on hetkel nii isiklik kui firma arvelduskonto HPs, aga peale eelmisel aastal saadud õppetunde avasin lapse investeerimiskonto teises pangas. Nähtavasti kolin kõigi arvetega minema (ootan viimset piiska).
Ma olen HP klient aegade algusest ja olen seal kõiksugu tibisid aga enamasti küll teraseid ja asjalikke näinud aga igasuguste keeruliste olukordadega saavad nad paremini hakkama kui muud pangad. (see oli vastuseks seebikiitjatele)
Mõned kuldreeglid
a) enne kui hakkad midagi oletatavasti eksootilist tegema, helista päriselt ka infotelefonile. Vastu võtavad üldjuhul kiiremini kui EMT või Elioni infotelefon ja küsimustele annavad adekvaatseid vastuseid;
b) mõistlik on firmade regno-sid ja kontosid siiski kusagil omada, võib ka mujal vaja minna. Mobiilis või muidu lipiku peal.
c) minu käitumine selliste chickide puhul, kes mingit jura hakkavad ajama on selge - selle asja nimi on kas sitt teenindus, loll regulatsioon või fantaasiavaese telleri kiitsakas interpretatsioon ja sellest tuleb anda pangale teada. hansa.ee peal on klienditagasiside.
Mõnikord aitab ka teise telleri/kontori kasutamine. Hansa teeninduse sisekontroll töötab statistika põhimõttel - kui N klienti ütlevad, et idootne süsteem, siis muudetakse ära. OK võib-olla ajalehes lärmamine on 500 ühiku kaaluga.
Mul on HP suhtes kujunenud selline suhtumine, et krt mina olen selle panga klient ja ma ei jookse mingi lolli telleri pärast ära. Ma lähen trambin ja karjun, sest ma tahan, et minu pank oleks kõige parem.
Lihtsalt kui probleemidele läheneda kiunumisega - tuttavale kurtmine, teise panka jooksmine, kohe lehte kirjutamine, siis ei arene asjad edasi. Kui kümned tuhanded kliendid kompleksivabalt kohe otse pangale välja ütlevad, et nõmedad olete, siis asjad muutuvad - ja just nimelt seda suhtumist tuleks propageerida. Vanad väljavõtted on seejuures pisiasi.
Post a Comment