Sunday, April 6, 2008

välisministeerium otsib idiooti

Reality-show'd on IN. Keda kõike me järjest kirjumaks muutuval meediamaastikul otsime? Superstaari, vanameest, koduehitajat... kindlasti jäi mul enamus nimetamata, olen kehv televaataja. Nüüd siis on oma reality-showga välja tulnud ka Välisministeerium, sedakorda amatööridele mõeldud videokonkursiga Youtubes. Et teha Eesti maailmas kuulsaks. Mõte iseendast on kõva muidugi, aga natuke arvutusoskust oleks ehk enne projekti eduloona esitlemist abiks olnud. Sest seni on võitnud filme kokku käivitatud pisut üle 1 000 korra ja seda on häbematult vähe. (NB! Youtube ei näita, kas film ka lõpuni vaadati.) Konkursi esimesse vooru laekus tervelt 7 lühifilmi. Millegipärast jättis Välisministeerium hiljuti lõppenud filmikonkursil 1. ja 2. auhinna välja andmata.

Leto Svet sai Youtubes paari nädalaga 200 000 videokäivitamist. Seda pole ka teab kui palju, ometi Välisministeeriumi filmikonkursist oluliselt rohkem ning ilmselt ka rohkem, kui näiteks on käinud külastajaid Eesti Virtuaalsaatkonnas Second Lifes. Saatkond Second Lifes sai vähemasti sellega kuulsaks, et ahistas neegriks kehastunud Rein Sikku.

Innovatiivsus on hea. Tegelikult on uute lahenduste katsetamine lausa hädavajalik. Kuid natuke lihtsat talupoja-rehkendust ja selgub, et nende über-noortepäraste kellade-vilede peale kulutatud energia (loovjõud+aeg+raha) on väga ebaefektiivselt raisatud. Ühe kontakti kohta, näiteks - seda arvutust oleks nii Second Life saatkonna kui kõnealuse filmikonkursi osas huvitav näha. Kui Päevaleht ei kirjutaks, jääks need toredad algatused üsna tähelepanuta. Et mitte lihtsalt viriseda, siis edasiseks paar soovitust.

1. Mainekujunduse käibetõde ütleb, et iga heateole kulutatud krooni kohta tuleb kulutada teine selle heateoga kiitlemisele. Seega - tehes uusi vingeid projekte, tuleb neid siiski vanamoodsal viisil promoda.

2. Formaatide osas võiks küsida nõu mõnelt teleprodutsendilt, need on ullikeste otsimises palju kogenumad ja teavad, kuidas meelitada vabatahtlikke kaamera ette tasuta tola tegema.


Filmid iseendast on head, päris kosutav vaatamine. Soovitan.



3 comments:

Anonymous said...

Jah, ja rohkem vaatajaid on saanud ka "Kogre räpi" nimeline nähtus. Mis on üks vähestest õnnestunud viral marketingi kampaaniatest Eestis.

Usun, et välisminn oleks võinud Koger ja Partneritega konsulteerida.

Mart P.

Rents said...

Eriti see esimene video oli lahe :)

Jaano Martin Ots said...

Einoh, ega filmidel häda pole. Ma ise teen mõnikord palju viletsamaid ;)

Aga kindlasti on Eestis tegijaid, kes teeks ka palju paremaid, samuti on kindlasti olemas keegi, kes oskab sellisele üritusele muud vajalikud tegevused ka juurde teha, reklaamikampaaniad või midagi sellist.

Sest ainult virali peale lootma jäämiseks peab asi hoopis teisiti üles ehitatud olema.