Thursday, April 16, 2009

Tallinnasse veetakso - kui reaalne?


Täna Päevalehes välja pakutud veetakso idee pole üldse uus. Kunagi isegi vaatasime, millised paadimudelid selleks sobiksid ja kus oleks head sildumiskohad. Teoks pole idee saanud väga praktilistel põhjustel: ei tasu ära.

Muidugi oleks lahe, kui Viimsi inimesed saaks Pringist otse Linnahalli juurde ja vahepeatused oleks Miidurannas ja Pirital. Head lühikesed otsad üle Tallinna lahe ja puhas sõiduaeg kiire paadiga kindlasti lühem kui maad mööda. Kakumäe-Muraste-Suurupi ja teiselt poolt Tammneeme-Leppneeme-Muuga jäävad kesklinnast juba kaugemale, tuleb teha pikem ring ja ajavõit pole enam kindel.

Higisel suvepäeval oleks ju tunduvalt mõnusam hingata mõni sõõm mereõhku kui saatusekaaslastega palavas ja kitsas bussis pinki nühkida.
... arvas Mari Kodres. Nõus. Aga neid päevi on väga vähe. Sest isegi meie suveperioodil on enamus päevi merel jahedad. Kui veel veidi lainet ka teeb, siis käib vesi kõrgelt üle kaatri ja reisijad põrkavad pingi ja lae vahel. Kui valida merehaigus või aeglane buss, valib merehaigust kogenud inimene kindlasti viimase.

Veetakso peaks olema kiire glisseeriv kaater, mitte kerega vees popsuv paat. Vähemalt 12-15 reisijakohta võiks olla. Eesti ilmaolusid arvestades peab veetakso olema kinnise (soovitavalt köetava) kajutiga, see tähendab lisaraskust. Kõik see kokku aga tähendab üpriski kütusekulukat alust. Ei julge praegu liiga täpset kalkulatsiooni teha, aga ainuüksi kütusekulu võib ühe ringi peale olla suurusjärgus 500 kr. Lisaks paadijuhi tasu, sadamatasu, paadi kulu, kindlustused ja maksud... isegi pideva täituvuse ja 100 kr piletihinna puhul oleks tasuvus kahtlane. Ja kui siis veel tuleb MuPo ja paneb paadi taksomeetri kontrollimiseks pooleks päevaks seisma...

Seega, tore mõte ja kuigi näiteks Vahemere laiuskraadil täiesti toimiv aastaringne transpordiliik, jääb Tallinna panoraami merelt vaatlemine ilmselt hooajaliseks eksklusiivseks meelelahutuseks. Kui just ei leidu mõnd valimisvaevas erakonda, kes sellise transpordiliigi maksumaksja kulul käima tõmbaks. Kui selle lõbu rahastaja siiski leidub, olen kohe valmis kandideerima veetakso kapteniks.


PS! Tahad teada, mis tunne on olla meie oludes kaatriomanik? Väga lihtne, proovi järgi. Kutsu kaks sõpra abiks. Lase vann külma vett täis ja istu riietega vanni. Siis las üks sõpradest peksab sind rütmiliselt lauajupiga vastu selga ja teine tõmbab peksmise rütmis su nina ees 500-krooniseid puruks.

Sunday, April 12, 2009

jõgi oli merest parem

1 h 20 min on just paras aeg, et Ollipesast põldu mööda Tervise juurde, sealt randapidi Sunsetini, läbi Kesklinna Ülejõele ja uue silla kaudu Raekülla vändata. Jõe ääres oli soojem, merelt tuli jäist hingust. Mai rannas olidki jäämäed alles. Keskrand jälle oli päris kevadine, mõni püüdis isegi käevarsi päevitada.

Viisitamlased on Ülejõele täitsa toreda terviseraja teinud, sillast sillani asfalt, vahepeal võrguplatsid ja piknikulauad puha. Külmakindlamad valijad küpsetasid sündmuskohalt püütud särgi, rüüpasid K-esvamärjukest ja haukasid K-ohukest peale.

Et pulsikella veel pole, pidin hingamist päiksekella järgi reguleerima. Üks ilus tüdruk väntas kesklinnast saadik sama rada pidi ees, aga järgi talle ei jõudnud. Ei leidnud selle kõige kiirema käigu kangi üles.

Saturday, April 11, 2009

vajan hingekella, sõbrad!

Tegelikult tegin ainult tunnikese ratast. Metsa, liivakünkaid, kruusateid. Aga vist liiga tempokalt, hinge lõi kinni ja pea võttis märjaks. Eks vanus juba annab tunda ja vahele jäänud talvekuud. Külm tuul puges märja naha vahele ning kokkuvõttes kogemus kole. Ei, niimoodi ei saa rallit sõita. Tuleb teaduslikumalt läheneda, mitte nii nagu vanasti, et poom pihku ja kohe merele. Tark ei torma, vaid lükkab mootori tasapisi käima.

Seepärast, leidke mulle hingekell!

Või, oot, pagan... nüüd veel Arnoldheimeri tõbi ka... mingi muu füsio-värk oli see, äkki seedekell? Ei, voh, õige: pulsikell!
Et teaks, palju lööb ja millal kinni lüüakse!

meil on mõttetalgutele vastus olemas

Prügiaktsioon 2008 ja selle tagajärjed äratasid kahetisi mõtteid, aga kindlasti hakkas midagi kusagil liikuma. Mõttetalgutel võiks siiski osaleda. Sest surfajatel on vastused olemas. Hea meelega jagame teistelegi. Muidugi, kui tuuline päev ei juhtu olema.

Wednesday, April 1, 2009

kuidas väga nõmedalt läpakat reklaamida

Ostsin aasta eest läpaka. Maksis pisut üle 1 000 euro, müüja kinnitas, et kohutavalt soodsalt saadud, kuna katuseluuk ja valuveljed on täitsa tasuta külge kruvitud.

Nüüd reklaamib müüja igas kanalis, et sarnase läpaka saab kätte peaaegu poole odavamalt. Saan aru, et muutunud majandusseis ja nii edasi. Võiks siis vähemalt meeles pidada, et mulle juba on kott pähe tõmmatud ja mitte enam selliste ärritavate pakkumistega spämmida. Ei oskagi muud soovitada, kui et ärge praegu ostke. Sügisel tõenäoliselt annavad sama masina juba 1 000 kr eest.