Piinlik tunnistada, aga küber-tiblade aktsioonid on osutunud hoopis tõhusamateks rünneteks kui joovastatud noortekampade märatsemine tänavatel või üleskutsed loobuda eesti toodete tarbimisest. Kuni küber-rünnakud piirdusid uudistekanalite kommentaarirubriikide spämmimisega ja punalippude-viisnurkade riputamisega kergesti äraarvatavate adminniparoolidega veebisaitidele, polnud asi väga hull. Uudised sai kätte blogide kaudu ning naljaka uus-disainiga veebilehed olid mõnes mõttes isegi meelelahutuslik vaatamine. Noh, nagu loomaaias ahvipuuri ees umbes, et vaat mille vant on ära õppinud!
Aga on ka osavamaid ründeid. Serverimehest sõber ütles, et mõningad küber-tiblad teevad päris palju käsitööd ega kasuta valmis tööriistu. Mis teeb neist mõnevõrra raskemini tõrjutavad kahjurid. Milles konkreetne kahju või ebamugavus? Kõigepealt selles, et loomingulise tegevuse asemele on tulnud tulekahju kustutamine. Palju töötunde läheb raisku, palju vajalikku jääb tegemata. Häirib harjumuspäraste lahenduste mitte toimimine. Et peab jälle tagasi vanade meetodite juurde minema, paber-pliiats, pangakontor ja allkiri. Tegelikult see netipankade ja muude e-teenuste mittetoimimine on kõige hullem. Eriti neile, kes välismaal. Ei oskagi midagi teha. Kui juurdepääs Hansapangale päeva-paariga ei taastu, on kollane vesi ahjus. Siis peab arveldamise lõplikult eesti pankadest ära viima.
Iseendast on muidugi huvitav indikaator, et Venemaal on nii palju küber-mehi, kellel on aega ja tahtmist mingite eesti serverite kallal pusida. Katsu neilt mingi asjalik programmijupp tellida ja paku palgaks korralik ports dollareid - ei ole aega, ei ole võimalust. Kärss kärnas ja maa külmand, ei tule sealt mingit mõistlikku tööd. Aga nüüd paistab, et on kõik võimalik. Ei oskagi arvata, kas on liikumapanevaks jõuks lihtne klassiviha või tulevad kuskilt koos tellimusega oluliselt suuremad rahapakid kui tavalises progemisbisnessis liiguvad...
Täiendus:
Hansa klienditugi andis hea soovituse, kuidas salajasi kõrvalteid mööda, mida küber-tiblad pole avastanud, ikkagi kontodele ligi saada. Tänu selle eest. Loomulikult ei hakka ma seda aadressi veebi riputama. Kel veel on välismaal probleeme, soovitan helistada HP klienditoe numbrile: +372 6310310. Paraku ei toiminud neid kõrvalteid kaudu ID-kaardiga sisse logimine. Hea, et vana koodikaart ikkagi alles oli, sai kiiremad asjad tehtud.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment