Friday, October 19, 2007

naastrehvidega cabrio



... tuli täna maanteel vastu. Vilistas, nagu moest läinud muusikahitt. Tõsi, katus oli peal ja aknad kinni. Ikkagi nullilähedane temperatuur ja ööseks lubas ilmajaam pakast. Nojah, eks see ole igaühe oma asi, millega sõidab.
Kuigi cabrio ja naastrehvid võiksid iseenesest olla teineteist välistavad terminid. Umbes nagu Sahara ja soojapuhur. Või pankur ja kaastunne.
Kurat, ei saa ma aru, miks pidid me esivanemad just selle mudase maalapikese välja valima. Mitte, et ma cabriost puudust tunneks, aga purjelauast küll. Suurema osa aastast tunnen ma ennast Eestis samamoodi, nagu võiks end tunda Matti Nykänen, kui ta peaks elama keset kõrbe ja suusahüppeid saaks harrastada vaid kokteiliklaasidest kogutud jääkuubikutel, needki kiiresti sulamas. Lendava liiva suusamääre võiks määrdemeistri jaoks olla sama müstiline mõiste, kui maailma keskmise cabrio-omaniku jaoks naastrehvid. Meil muidugi mitte, suur soov rikaste ja ilusate eeskujul elada, on igasugu imelikke tarbimisharjumusi tekitanud. Mitte ainult cabriod ja papist majad aiagrilli ja välibasseiniga. Suured džiibid, all madala profiiliga ringrajarehvid või nahktallaga kingad meie poristel tänavatel on samuti pigem prestiiži- kui pragmaatilisuse näitaja. Kalossid viltide otsas on meie osa. Oleks meil siis õige talvgi, kuiv, külm ja tuhkja lumega. Ei, meil tuleb tihti ka suuski muda jaoks määrida. Ja vildid ilma kalossideta vettivad kiiresti külmaveekompressiks.

Tegelikult, mis see minu asi norida, kes millega sõidab. Mõni ehitab kõrbesse sisehalli-suusamäe ja pargib oma kaameli lumelauapargi ette palmi alla. Kui raha on, siis miks mitte. Juuresoleval pildil oleva Dubai sisesuusamäe juurde võib koguni condosid osta: alates 108 000 USD . Peaks odavam olema, kui Tallinna sõbralikuima kinnisvarakunni pakutav toake.
Ja kui juba kinnisvarale jutt läks, siis suusakeskusest kaugemate palmide all on see päris soodne. Isegi, kui surfirand läheduses on.

Mu probleem on, et raha pole. Ei suuda endale Eestisse sisesurfi basseini ehitada, ei jaksa cabrios sõitmiseks soojustatud treilerit tellida.

Mis siis muud üle jääb, kui viriseda ja vaadata, millal mõni soojemale maale lendav lennuk tühjaks jäänud kohad viimasel hetkel poolmuidu müügile paiskab.

3 comments:

Anonymous said...

Üritan teha lühidalt, kuna magama tuleb minna :)
Saan aru, millele artikli teravik on sihitud ja, et esimeses lõigus kirjeldatud kogemus oli lihtsalt teatavaks vaimseks päästikuks. Sellegipoolest ei saa sõna võtmata jätta teemal cabrio = külm sõita... Kujuta endale ette, et ajad talvel enesele kuidagi õrnalt polsterdatud raudrüü selga või siis selleasemel keerad end mitme kihi riide ja naha või presendi sisse... Kummal juhul on soojem? Ei ole just parim näide aga kuna ise olen praeguseks 8 aasta jooksul peres mitut lahtist autot pidanud, siis võin kinnitada, et tavalise autoga ei ole mitte mingit vahet, kuna lahtiste autode katused on mitmekihilised nagu kasukad. Olen ikka mõelngud, kust selline väärarvamus tuleb ja saan neist aru, kelle kogemus lahtisest autost on ühekordse ja aukus tendiga UAZ. Kuid ka sellised nooremad inimesed, kes eelnevat kogemust ei oma, tulevad ja küsivad alati, et kas talvel külm ei ole? Kuidas täpselt selline mõte pähe tuleb, ei oska arvatagi ja võibolla mõtlesin ise kunagi samamoodi? Igatahes mina võtan lahtist autot, kui masinat, mellel on teatav positiivne lisaväärtus ning kuna kuskil getos ei ela, siis ei pea ka sellepärast muretsema, et keegi võiks heast peast masina katuse noaga auguliseks teha - kuna lahtine auto on ju "rikkuri või autopede masin"... Et see maksab tihtipeale kõvasti vähem, kui mõni igapäevaselt tänavapildis nähtav keskmise kodaniku masin, sellele ei tulda :) Igatahes olen õnnelik, et kui kevadel soojaks läheb, maa ja loodus lõhnama hakkab, siis lasen katuse alla ja kulgen läbi kõige selle, mis mu ümber on ja tunnen, et elada on rõõm :)

Jaano Martin Ots said...

Korralikus kaasaegses cabrios on kinnise katusega talvelgi kindlasti sama soe kui igas teises heas autos. Parema küttesüsteemiga cabriod suudavad sõitjatel olemise sooja hoida isegi, kui katus maas.

Ja kõrbes on tegelikult konditsioneeritud kinnises maasturis palju mugavam kui lahtise katusega cabrios.

Muidugi oli naastrehvidegga cabrio lihtsalt üks lõbusalt jabur avastus. Mitte võimatu, aga naljakas.

Toivo Ellakvere said...

Tuleb mõnele väiksemale järvele kuppel peale tõmmata ja puhurid tööle panna et mõõdukat\tugevat\tormist tuult tekitada.

harku järv?