Thursday, March 22, 2007

loll saab Skypes ka peksa, Hansapangast rääkimata

Sain jälle targemaks. Oma raha eest, loomulikult. Ja rikkamaks kogemuse võrra, et kõik ID-kaardi lahendused, mis hiilgavad, ei pruugi toimida.

Tahtsin Skype krediiti osta. Skype lehekülg suunas mind ilusti Hansapanga lingile, kuid vaatamata korduvatele katsetele sealt ID-kaardiga edasi pääseda, sain teate, et kaarti ei leita. Huvitaval kombel leidis hansapankurite veeb mu kaardi küll Hansapanga lehe kaudu sisenemisel, nagu ka SEB.

Sooritasin Skype makse vana ebaturvalise ja kulunud koodikaardi abiga. Hea, et ma seda vaatamata pankurite hoiatusele, et sellega varsti midagi teha pole, siiski ära polnud visanud. Raporteerisin Skype klienditoele probleemist. Mõne päeva pärast vastas Skype, et Hansapanga probleem, pöördugu sinna.

Tahtsin uuesti krediiti lisada. ID-kaarti endiselt ei tunnistatud. Loobusin, läksin Hansapanga lehele ja tegin sealt uue makse, kasutades eelmise makse andmeid. Raha Skype krediidiks kohale ei jõudnud. Minu kontolt läks ära küll. Ootasin paar päeva, siis läksin jälle Skype kaudu vana koodikaardiga ja maksin uue summa.

Kurtsin muret ka Hansapanga klienditoele. Hansapank saatis mulle teate: „Re: Küsimused ja vastused”(õigekiri muutmata), milles kinnitas, et vastab mulle esimesel võimalusel.

Ju ma siis olen lihtsalt loll, et püüan uusi rakendusi peale nende kiitmise ka kasutada.

Venelased kasutavad muide sellist toredat teenust nagu webmoney. Ei ole ka kõige odavam ega mugavam kasutada, aga töötab. Ja mida venelased veel väga oluliseks peavad – webmoney ei anna mingile maksuametile mingit infot. Nagu sularahaga sebiks, ainult et läbi interneti. Peakski vist asjad sinna üle viima, ainult ei tea, kas Skype jälle nende käest raha vastu võtta oskab…


LISANDUS 30.03:
Sain siis Hansapangalt sellise vastuse.

Meie andmetel on 23.03 Teie kontolt maha läinud Skype'i makse summas /---/krooni.
Konsulterinud meie IT-osakonnaga saime vastuseks, et antud olukorras tuleks Teil kontrollida oma brauserit ja id-kaardi tarkvara ning võimalusel neid uuendada. Ilmselt jätab brauser id-kaardi sessiooni vigaselt meelde vms.
Võiks taastada ka brauseri algseaded ning puhastada vahemälu ja kustutada brauserist olemasolevad sertifikaadid (IE 7 puhul -> Tools -> Internet Options-> Content -> Certificates).
Enne sisselogimist tuleks sulgeda kõik brauseri aknad ja siis uuesti proovida. Id-kaardiga hanza.neti logimine muidu töötab.
Lugupidamisega
/---/
klienditoe osakond

Njah...
Skype see raha krediidiks pole jõudnud. FF browseriga töötab ID-kaart muidu päris ilusti.

Mõnikord ma näen unes, et ükskord saabub aega, kus ei pea märkimisväärset osa oma päevast kulutama erinevate seadmete, rakenduste ja tarkvarade ühildumisprobleemide lahendamisele.

3 comments:

Nõgene said...

Ma sain uhkelt 50 euri Skypesse, kui esteks esimene 25 eurine makse kinni kiilus ja igati mulje jättis, et makse läbi ei läinud. Ootasin - ei jõudnud raha ka Skypesse kohale.
Et helistamine vajas helistamist, siis tegin veidi aja pärast uue katse - sama edutult. Õhtuks oli 50 euri kohal :)

Parasiil said...

dude, kas see oled sina?
http://epl.surf.ee/yx_surfar.html?id=45

minu arust Sa näed välja täpselt nagu mina

Jaano Martin Ots said...

Parasiilile:
..it happens, kui Forrestit tsiteerida.

Huvitav, kas ei saaks kuidagi su identiteeti kuritarvitades mittetöist tulu teenida? ID-kaardi kaudu tuvastamine ebaõnnestub ju nagunii sageli. Ütlen, et olen sina ja lähen lendan mõne pikema otsa üle ookeani, vahepeal veel võltsin lennufirma palgatsekke...